Электронная приемная

Дни рождения!

Сегодня: 18 апреля 2024 г.

Ученики

  • Архипов Всеволод Романович
  • Владимиров Станислав Сергеевич
  • Гильметов Булат Рузалевич
  • Исмагилов Тимур Артурович
  • Мартынова Марина Игоревна
  • Пушкарёва Анастасия Максимовна
  • Сорокин Виктор Егорович

Метеостанция школы

Реальная погода в районе школы

обновление данных происходит каждые 2 минуты
Полный список

Температура: ° C
по ощущению: ° C

Давление: мм
Влажность: %

Направление ветра:
Скорость ветра: м/с

Возможность проведения уроков физкультуры на стадионе в зависимости от температуры воздуха и скорости ветра

1-6 классы
7 класс
8-9 классы
10-11 классы

Методическая копилка учителя

заполнение этого раздела началось 27 октября 2008 года

Тип: Поурочные и методические разработки
Автор: Ю.В.Варламова


 

Варламова Юлия Валерьевна,

учитель английского языка школы №97

г. Ижевск, Удмуртская республика

 

Блок уроков по теме: It’s all in the mind

Урок 4. Дебаты на тему

Exams are not an accurate measure of a person’s ability

Цель - совершенствование коммуникативных умений по теме Образование, контроль монологической речи

Задачи:

Познавательный аспект:знакомство с технологией ведения дебатов, умения аргументировать заданную позицию;

Учебный аспект: совершенствование навыков диалогической и монологической речи, развитие навыков аудирования, использование вербальных и невер­бальных знаков поддержки и одобрения, дополнение реплик собеседника или раз­витие его точки зрения, стремление избежать катего­ричности высказывания (I don't think you are right); использование завуалированных способов выражения несогласия; полуво­просительных интонаций в конце утвер­дительных предложений; разделительных вопросов, использование союзов и вводных слов (linking devices);

Развивающий аспект: развитие мышления, памяти, внимания, восприятия; формирование навыков межличностного общения;

Воспитательный аспект: четкое следование вре­менному регламенту, поддержание бесконфликтной атмосферы коммуника­ции, развитие у школьников умения сотрудничать, активно слушать.

Students in the group are given a definite part:

Debaters – 2-4 people per team

Chairperson – Moderates the debate, starts and makes conclusion

Time Keeper – Makes sure that the time schedule is kept

Jury – Decides who wins the debate

General Format:

Topic (Motion): The topic for debate is "Exams are not accurate measure of a person’s ability.”

The affirmative (pro side) will argue for this resolution. The negative (con side) will argue against it (to keep the status quo).

Organization: Two teams of three to four members each; one chairperson who monitors everything; a jury who will decide the winner of the debate; and a timekeeper will keep note of the time.

Preparations: Each participant beforehand gets the following Card and gets ready for the Debates according to his/her part. The members of affirmative and negative team think of strong arguments to support their position.

Exams are not an accurate measure of a person’s ability

What do you think about the following statement?

More and more in our country, students’ achievement is being based on a mixture of continuous assessment and end- of –year exams.

Use the clues and ideas below to help you create an argument for your appointed point of view with your team members. Below you will find phrases and language helpful in expressing opinions, offering explanations and disagreeing.

Opinions, Preferences:

I think..., In my opinion..., I'd like to..., I'd rather..., I'd prefer..., The way I see it..., As far as I'm concerned..., If it were up to me..., I suppose..., I suspect that..., I'm pretty sure that..., It is fairly certain that..., I'm convinced that..., I honestly feel that, I strongly believe that..., Without a doubt,...,

Disagreeing:

I don't think that..., Don't you think it would be better..., I don't agree, I'd prefer..., Shouldn't we consider..., But what about..., I'm afraid I don't agree..., Frankly, I doubt if..., Let's face it, The truth of the matter is..., The problem with your point of view is that...

Giving Reasons and offering explanations: To start with, The reason why..., That's why..., For this reason..., That's the reason why..., Many people think...., Considering..., Allowing for the fact that..., When you consider that...

  

The procedure of the debates:


Time Schedule: 40 minutes

           

Part I: 15 minutes

Chairman – 5 minutes

1st Affirmative: 3 minutes

            Cross Examination: 2 minutes

1st Negative: 3 minutes

            Cross Examination: 2 minutes

Part II: 10 minutes

2nd Affirmative: 3 minutes

            Cross Examination: 2 minutes

2nd Negative: 3 minutes

            Cross Examination: 2 minutes

Break: 3 minutes

Part III: 4 minutes

Negative Rebuttal: 2 minutes

Affirmative Rebuttal: 2 minutes

Part IV: 8 minutes

Chairman – 3 min

Jury- 5 min




Назад в раздел

В начало каталога

Вакансии

Объявления

Форма одежды

Расписание звонков

Замена уроков

Мобильные уроки

Новые фото

Мы слушаем

Отдых в каникулы

Рекорды Гармонии